• Начало
  • За нас
  • Истории на успеха
  • Докторантска стипендия
  • Предприемачи в науката
    • Предприемачи в науката 2024
    • Предприемачи в науката 2023
    • Предприемачи в науката 2022
    • Предприемачи в науката 2021
    • Предприемачи в науката 2020
  • Лауреати Докторантска стипендия
  • Лауреати Предприемачи в науката
  • В медиите
  • Галерия
  • Видео
Фондация Карол Знание
  • Начало
  • За нас
  • Истории на успеха
  • Докторантска стипендия
  • Предприемачи в науката
    • Предприемачи в науката 2024
    • Предприемачи в науката 2023
    • Предприемачи в науката 2022
    • Предприемачи в науката 2021
    • Предприемачи в науката 2020
  • Лауреати Докторантска стипендия
  • Лауреати Предприемачи в науката
  • В медиите
  • Галерия
  • Видео
Портал на Времето в Източните Родопи ще превърне района в предпочитана туристическа дестинация

Портал на Времето в Източните Родопи ще превърне района в предпочитана туристическа дестинация

 

Аз съм Aнтоанета Петрова, докторант в Софийски университет към катедра География на туризма, специалност География на рекреацията и туризма. Вечно стремяща се към надграждане на знания и паралелното им приложение в практиката. Имам в допълнение филологическо, икономическо и авиационно образование, което не е случайно, тъй като професионализма в сферата на туризма се постига чрез сериозна компетенция в няколко взаимосвързани направления. През 2011 г. основах туроператорска агенция в София, обслужваща туристи, държавни агенции, частни компании от различен характер, правителствени и неправителствени организации. Натрупах солидни контакти с партньори и колеги от цял свят, пропътувах света, създадох стабилни партньорски взаимоотношения с много министерства на туризма по цял свят, участвах в множество форуми и конгреси по туризъм, a през 2012 г. бях избрана за член на престижната британска организация Connections Luxury Leaders – водеща световна организация на лидерите и иноваторите в туризма. Участвам в програмата Предприемачи в науката с проект за екоинформационен хъб Портал на Времето в Източните Родопи, който да превърне района в предпочитана дестинация за вътрешния и външния пазар с позитивното си въздействие, да популяризира и създаде качествен туристически продукт с потенциала, който притежава.

 

Моята научна работа е фокусирана върху изследването на туристическия потенциал на Източните Родопи с фокус върху тракийските светилища и енергийните територии, както и създаването на методология и иновативна стратегия за развитие на региона, базирана на опит, знания и контакти чрез внедряване на нови практики в туристическата индустрия.

 

Моята въздействаща бизнес идея е инвестицията в туристическия потенциал на Източните Родопи, които могат да се превърнат във водещ продукт на бранд България със следните показатели:

 

  • Заетост на кадрите в региона с нови работни места;
  • Засилване влиянието на общините и кметствата за популяризирането на Източните Родопи;
  • Конкурентен туристопоток;
  • Оформяне на т.нар. център на общностите в региона (единен портал за обмен на идеи, общи събрания и др. );
  • Организация на конферентни срещи, събития , форуми и наем на зали;
  • Туристи, които ще имат достъп до специализирана информация за региона, контакти с местни туроператори, водачи;
  • Регистрации в портала на всички заинтересовани страни – неправителствени организации, туроператори, места за настаняване, планински водачи, доставчици на туристически услуги в региона.

 

Моят продукт е изграждане на информационен хъб Портал на Времето, тип зелено строителство, намиращ се в Източните Родопи и състоящ се от:

 

  • Камерна зала, носеща духа на времето, удобна за организацията и провеждането на културно-научни и образователни форуми, събития, водени от експерти археолози, историци, географи и научни изследователи, представители на туристическия бизнес и общините.
  • Посетителски сектор за туристи, които ще могат да получат пълна информация за района, всички исторически и културни обекти, оптимизирани маршрути, контакти с места за настаняване, гидове и всички предлагани туристически дейности. В сектора периодично ще се провеждат рекламни кампании за посещение на обектите в региона, както и актуализирана информация за наблюдение на черните лешояди край Маджарово с цел засилване интереса към фото туризма в региона.
  • Лабораторна зала за изследване и анализ на археологическите предмети в Източните Родопи.
  • 3D визуализация на светилището Татул.
  • 3D мапинг на най-значимите обекти в Източните Родопи.
  • Интерактивна карта на целия регион на Източните Родопи с легенди за светилищата.
  • Едноспални екокъщи за настаняване на туристи, дигитални номади и гости експерти от бизнеса и науката.
  • Малка обсерватория.

 

Крайният продукт е център, обслужващ не само туристи, но и експерти, които ще използват базата за своите проучвания, срещи, форуми.

 

Проблемът, който решавам е с общонационален мащаб – в досегашните политики и стратегии на Министерство на туризма в България фигурират неадекватни решения и предложения, които превръщат образа на България в нискобюджетна дестинация, уронващи престижа ѝ на страна. И на страна с изключително богато културно-историческо наследство, с възможности за развитие на туризъм през всички сезони, с природа и потенциал за развитие на качествен туризъм.  България не може да се позиционира на световния туристически пазар, поради липса на конкретни стратегически мерки за популяризиране на страната ни и продукта, който България може да предложи. Чрез създаването на екоинформационният хъб, с участието на частни организации, туристически сдружения, специалисти по туризъм, географи, археолози, научни изследователи и местни общини ще се създаде път към решаването на националния проблем с популяризирането на страната ни на картата на световните туристически дестинации.

Уникалното в моята разработка е съвкупността от функциите, които ще изпълнява екоинформационният хъб, информацията, която ще генерира и предава, икономическите ползи, които ще създава, позитивното въздействие, което ще отправя, както и формата, под който ще маркетира Източните Родопи. Обектът ще бъде уникален сам по себе си за България чрез многофункционалните си услуги, облика си и възможността експерти в областта на географията, археологията, историята и науката да работят екипно, и в същото време да предоставя на туристите уникално преживяване и запознаване с най-значимите обекти на територията на Източните Родопи.

 

Моите клиенти са туристи от цял свят и от България, с афинитет към културно-историческото наследство на България, както и всички, които се интересуват от алтернативен, фото и екотуризъм, включително т.нар. дигитални номади, вече тенденциозно търсещи красотата, магията, гостоприемството и спокойствието, които Източните Родопи могат да предложат.

 

Моят екшън план предвижда:

 

  • Разработване на детайлизиран бизнес план и финансови разчети;
  • Конструктивни преговори на местно управленско ниво - кметство и община;
  • Представяне на проекта пред Министерство на културата и запознаване с параметрите на екоинформационния хъб Портал на Времето;
  • Интегриране на заинтересованите поддръжници в проекта – браншови организации, доказани географи, историци, археолози, професионалисти в туристическия сектор;
  • Изработка на визуализация и архитектурен макет на екоинформационният хъб Портал на Времето.

 

 

Най-много се гордея с вярата в себе си, със способността да отреагирам мигновено в кризисни ситуации (често явление в гражданската авиация), с амбицията да създавам и надграждам, с умението да приемам предизвикателствата смело и да мисля мащабно. Знанието е оръжие, практиката – безкомпромисният учител, а комбинацията - формула към успешния лидер.

 

В науката мечтая да разработя иновационна система за устойчиво управление на туристическите територии в България с потенциал за развитие на културен, алтернативен, градски, планински, спа и морски туризъм, чието приложение ще създаде значителен ръст в туристопотока, ще създаде силен, разпознаваем облик на страната ни, ще привлече повече инвестиции и икономически растеж на регионите.


Моето бъдеще като предприемач в науката
тепърва предстои и няма да приключи с финала на програмата, защото за мен мисията предприемач в науката е отговорност и последователност без краен срок. Връзката между изкуството и предприемачеството е в приемствеността. Тази връзка се предава, засилва и завладява.Tази мисия нося в себе си и вярвам, че ще предам след себе си!

 

Другите участници и техните проекти вижте тук.

31.10.2023

© Copyright 2023 Всички права запазени за karollknowledge.bg

Общи условия за ползване на уебсайта