Аз съм Ебру Дурмушали, редовен докторант по специалност Търговия в УНСС. Работя в търговска верига в сферата на търговията на дребно и съм активен спортист, съчетаващ професионален опит и спортен дух.
Моята научна работа като докторант е насочена към изследване на потребителските навици при покупка на бързооборотни стоки. Целта е да се идентифицират основните фактори, които влияят върху поведението на потребителите в търговската среда, както и начините, по които маркетинговият микс може да бъде оптимизиран за повишаване на удовлетвореността и лоялността. Темата ми дава възможност да свържа теорията с практиката, защото ежедневно наблюдавам как реалните потребители вземат решения в магазина, а спортният ми опит учи на дисциплина и постоянство в изследователската работа.
Моята въздействаща бизнес идея ще създаде положително емоционално изживяване, която ще комбинира природна среда, а именно морският бряг, естетиката, която ще включи добрият интериор и сензорната наслада, най-важната част вкусна и здравословна приготвена храна. Ще предизвикам усещане за спокойствие, удоволствие и благополучие.
Моят продукт представлява екологична социална инициатива, насочена към насърчаване на устойчивото потребление и отговорно отношение към околната среда. Инициативата съчетава екологични практики със здравословно приготвена храна в природна среда. Чрез активно ангажиране на местната общност ще създам позитивна промяна в нагласите на потребителите и да насърча екологичното мислене.
Проблемът, който решавам е свръхпотреблението и замърсяване, породено от несъзнателни потребителски навици и използване на неекологични продукти. Както всички знаем, потребителите често избират продукти и услуги без да осъзнават екологичните и здравословните последици от своите решения. С преживяването на моя кемпер на морето със здравословна храна и устойчиви практики ще влияя върху потребителските нагласи и навици.
Уникалното в моята разработка е, че ще обединя хора около обща ценност, която е грижата към природата. Съчетава теорията за потребителското поведение с реална екологична и социална практика. Тя не просто анализира навиците на потребителите, а предлага модел за устойчиво преживяване, което променя нагласите и поведението в посока екологична отговорност и здравословен начин на живот.
Моите клиенти, ще бъдат активни потребители на възраст между 20 и 50 години, които ценят природата, здравословното хранене и социалната отговорност. Това са хора, които търсят не просто продукт, а изживяване, което е възможност да се насладят на вкусна и екологично приготвена храна в хармония с природната среда.
Моят екшън план предвижда реализиране на екологичната социална инициатива чрез няколко основни стъпки – проучване на нагласите на потребителите, създаване на мобилен обект за предлагане на кампания за устойчиво потребление и оценка на резултатите върху поведението и удовлетвореността на клиентите.
Най-много се гордея с това, че успявам да съчетавам всичко едновременно и успях да създам концепция, която съчетава академичния труд, лични ценности и практическо приложение.
За мен тази разработка е повече от проект – тя е начин да покажа, че малките стъпки към устойчивост могат да водят до големи промени.
В науката мечтая да съчетая знанието и практиката, така че изследванията ми да имат реална стойност за обществото.
Вярвам, че науката ни обединява, но трябва и да подобрява, чрез идеи, които вдъхновяват промяната в начина, по който живеем, потребяваме и се грижим за природата. Мечтая да покажа, че устойчивото мислене не е мода, а бъдеще, което започва с малки осъзнати избори.
Моето бъдеще като предприемач в науката го свързвам с желанието да правя промяна – чрез иновации, които обединяват знание, етика и устойчивост.
Искам да покажа, че науката може да бъде не само изследване, а и предприемачество с мисия, която да решава реални проблеми и вдъхновява хората да живеят по-осъзнато.
Другите участници в Предприемачи в науката 2025 - тук.